fredag den 12. november 2010

Pjok og Petrine på vej mod de 10

Nye tegninger til Pjok og Petrine 10. Farlig ferie

Ja, så er der kommet dejlige tegninger på Pjok og Petrine #10 fra tegneren Inger Tobiasen.
Serien, som jeg startede op i 2008, kører heldigvis stadig i bedste velgående  og i flere oplag - og den er meget populær hos piger fra 5-9 år, siger de, der følger salget.
Ikke så få mails får jeg fra mødre, som glade fortæller mig, at det er deres døtres første rigtige læs-selv-bøger. En ærefuld plads at have i nye læsehestes liv, synes jeg.
Petrine selv er ni år. Hun hader heste, men vinder en pony i et stort dyrskuelotteri, og sådan en skal jo passes og fodres ...

Pjok og Petrine 9. I dyb sne

Fortællingerne har jeg prøvet at gøre til enkle, sjove, hverdagshistorier med en god portion spænding og uhygge i baggrunden. Som fx i  9'eren, hvor Petrine og hendes veninde´Sarah  bliver overrasket af snestorm og farer vild på deres ponyer. Eller i Pjok og Petrine 4. Et føl ved navn Fiona, hvor Petrine render ind i et islandsk føl på afveje og slet ikke har lyst til at aflevere det tilbage til sin ejer ...

Pjok og Petrine 4. Et føl ved navn Fiona

Hvis alt går vel, regner jeg med at lave et par stykker mere ... måske flere. Elsker jo den serieskrivning, heldigvis. Og hvem ved, måske er Pjok Petrine en af de serier, man får smidt i nakken om 30 år til en 50'er stykket - med sloganet: Den gode gamle serie  fra dengang din mor var hestepige!

3 kommentarer:

Fru Kat sagde ...

Hej Kirsten
Dine bøger er gode. Jeg har fået 2 af dem i fødselsdagsgave og de er rigtigt gode.Jeg vil samle på dem allesammen.
Fra Therese Thorgård 8 år

Kirsten Sonne Harild sagde ...

Hej Therese.
Øv at jeg først så din besked nu.
Tusind tak for den, det varmer
:-)
kærlige hilsner
Kirsten

Anonym sagde ...

hej de er så gode dine bøger.