lørdag den 11. januar 2014

Dejligt nyt om Pjok og Petrine :-)

Nu hvor Pjok og Petrine 15 "Ponyhviskerne" er udkommet og bind 16 "Klar, parat, kør" er sendt til tegneren Inger Tobiasen, falder jeg lige over en fantastisk dejlig anmeldelse i Æseløre.dk. Og dét fra en læser, der er allergisk over for heste :-) Læs















"Petrine og Amanda er lige kommet hjem fra Island. Her har de oplevet en hel masse. Blandt andet har de redet på dybt vand. Det vil Rikke også gerne prøve. Så pigerne pakker taskerne, får smuglet badetøjet med og rider på langtur til en sø med en lille ø. Her kan de sagtens komme ud. Men kan de også komme hjem?
Det er Kirsten Sonne Harilds 14. bog i serien Pjok og Petrine. Der udkommer kun så mange bøger i en serie, hvis der er nogen, der læser dem og forlanger mere. Og det gør Pjok og Petrine-fans. Jeg er en af dem.
Jeg er ikke nogen hestepige - faktisk er jeg allergisk over for heste. Alligevel synes jeg, det er brandhyggeligt at læse om Pjok og alle de andre heste. Jeg er dybt fascineret af det univers Kirsten Sonne Harild har skabt. Pigernes venskaber både med hinanden og hestene gennemsyrer bøgerne og også denne.
Det er skøn læsning - også for ikke-hestepiger.
Læs også forrige bog i serien: Den islandske hest. 
Kirsten Sonne Harild har også skrevet andre gode serier. Læs for eksempel FC Englene.
Pjok og Petrine, 14. Den skøre badedag, skrevet af Kirsten Sonne Harild. Illustreret af Inger Tobiasen. Gyldendal, 2013. 109 sider

Ingen kommentarer: